Soutěže Puclovačky 2023 proběhnou v sobotu (2. 9.) a neděli (3. 9.). V sobotu je na programu soutěž jednotlivců rozdělená na kvalifikaci a finalové kolo a soutěž párů. V neděli se soutěží ve čtyřčlenných týmech. Lze se zúčastnit vybraných soutěží nebo celého soutěžního víkendu. Účast ve finále jednotlivců mají zajištěni pouze nejlepší hráči z kvalifikace.
K soutěžím je třeba být zaregistrován předem online (na spuštění registrace se pracuje) a zaplatit startovné. Pokud nebudete mít předem spoluhráče do párů a týmů či nevíte, kterých soutěží se účastnit, vězte, že lze najít spoluhráče na místě, též např. napsat do diskuze facebookové skupiny Puclovačky. Když nám své plány a přání sdělíte při registraci, organizační jednotka Puclovačky se bude snažit být nápomocna, abyste parťáky našli a všichni si do sytosti zaskládali.
Předběžná verze harmonogramu Puclovačky 2023. Oficiální verze bude potvrzena se spuštěním registrace.
Není součástí oficiálního programu, avšak někteří puzzlaři spolu s organizátory vyjádřili přání se setkat už v pátek v pozdě odpoledních a večerních hodinách v areálu ČZU či poblíž. V případě, že se nám podaří zajisti prostory i na pátek (k volnému skládání, debatám o puzzlích, k předregistraci aj.) vás budeme informovat. Program pátečního večera může pomoci vymyslet kdokoli z vás. ;-)
Délky soutěží
Délky soutěží se mohou lišit o +-15 minut, což platí pro délku kvalifikačních kol a soutěže párů. Délka sobotní finále jednotlivců na 1h 30 min a nedělní týmová soutěž na 4h by měly být definitivní.
Skládat se bude jedno puzzle 500 v kvalifikaci jednotlivců a ve finále jednotlivců. V soutěži párů předpokládáme jedno puzzle 1000 (není definitivní). V soutěži týmů se bude skládat puzzle 500+500+1000+1000 nebo 500+1000+1000+1000.
Registrace na místě
Účastníci soutěže se registrují, jak dorazí, abychom o vás věděli. V případě, že víte obsazení všech soutěží, do kterých se registrujete (znáte parťáky pro páry a týmy), registrace na místě je vyřízena hned pro váš celý víkendový program. V případě, že nemáte parťáky do páru či týmů, váháte, zda se jich účastnit, je právě registrace místo a čas, kdy budeme hráče spojovat k sobě.
Registraci na místě předchází registrace online, kde se přihlásíte pomocí registračního formuláře k soutěžím, kterých se chcete zúčastnit, a zaplatíte startovné. Dotyčným, kteří dorazí na místo bez předchozí registrace online, nemůžeme 100 % garantovat účast v soutěžích, pokud však budou kapacity nenaplněné a soutěžní puzzlata k mání též, přijmeme vás s otevřenou náručí. Nejlépe, když nás kontaktujete předem. Pro detailnější ředstavu, co obnáší online registrace, koukněte na stránku pro Přihlašování k loňské Puclovačce.
Pravidla soutěží
Pravidla budou zveřejněna se spuštěním registrace. Obecná část se takřka nebude lišti od loňského ročníku, viz Pravidla Puclovačky 2022. Výše startovného nebyla definitivně určena, ale předpokládá se její loňská výše, tedy 250 Kč na osobu/soutěž (celková výše startovného páru je dvojnásobná, celková výše startovného týmu je čtyřnásobná). Pro soutěž párů platí, že pár tvoří dva jedinci. Pro soutěž týmů platí, že v jeden čas může skládat maximálně čtyři jedinci. Každý tým může mít 1 náhradníka.
Soutěžní místnost a okolí
Soutěžní místností bude jídelna Menzy ČZU. Každý jednotlivec a pár má k dispozici 1 stůl o velikosti desky 120 x 80 cm, která má bílou barvu. V soutěži týmů bude umožněno každému týmu mít dva stoly, pokud to dovolí kapacity soutěžní místnosti. Do soutěžního sálu bude umožněn přístup i dalším účastníkům soutěže, kteří právě neskládají. Pokud to dovoli kapacity soutěžní místnosti, jsou organizátoři otevřeni tomu, že účastníci soutěže přítomni v soutěžním sále, kteří ale právě nesoutěží, si mohou na volných stolech (tomu určených) věnovat vlastnímu skládání. Tedy chceme pro účastníky, kteří se vydají na Puclovačku, aby plnohodnotně strávili čas mezi podobně smýšlejícími nadšenci, i když např. nepostoupí do finále jednotlivců či se nepřihlásí na všechny soutěže. Organizátoři budou ale požadovat, ať jejich přítomnost nenarušuje chod právě probíhající soutěže.
Soutěžní místnost se nachází v 1. patře budovy Menzy ČZU, prostor u vchodu do budovy a chodby jsou místem, kde budou moci účastníci trávit čas, když zrovna nesoutěží. Pro malé děti přítomné se svými rodiči je v plánu vymyslet dětský koutek.
Mimo budovu Menzy ČZU je dostatek prostoru k pohybu, k relaxaci, veřme, že vyjde na soutěžní víkend dobré počasí.
Ubytování
Každý účastník si zařizuje nocleh sám. Pokud zvažujete přespat blízko místu konání, je možnost přímo v kampusu ČZU, koukněte na záložku Ubytování. Informace, jak se dopravit na místo konání, hledejte na záložce Místo konání a doporučejeme na dopravní spojení kouknout při plánování noclehu v jiných koutech Prahy.
Stravování
Organizátoři nebudou zajišťovat stravování pro účastníky. V plánu je, aby u soutěžního sálu byla k disozici voda, případně horké nápoje. V budově Menzy ČZU v přízemí se nachází menší restaurace, která bude otevřena během soboty do večera (v neděli je zavřená). Zde je možnost si dát oběd či se jinak občerstvit ve chvílích, kdy nebudete soutěžit. Otevírací dobu a sortiment dalších občerstvovacích zařízení v areálu ČZU či v okolí přiblížíme zde na webu.